אייאמס. תזונה משובחת לכל החיים יוקנובה. תזונה שמבינה את הכלב שלך
באנר אייאמס
באנר הרשמה יוקנובה
טלפון לשירות לקוחות יוקנובה
באנר סרטונים יוקנובה

פעילות גופנית? לא רק למניעת מחלות!

לפעילות גופנית מתונה יתרונות רבים: היא משפרת את תנועתיות מערכת העיכול, היא חיונית להתפתחות התקינה של שרירים ועצמות, היא תורמת למניעת השמנה, היא מסייעת בעיכוב תהליך ניוון המפרקים, היא מחזקת את השרירים ובכך תורמת להקטנת העומס והלחץ על המפרקים והסחוס. אכן, כמו באנשים, גם בחיות הוכח הקשר בין פעילות גופנית לעליה בתוחלת החיים ולמניעת מחלות.  עבור רוב החיות – פעילות גופנית על בסיס קבוע היא צורך חיוני כמעט כמו מים ומזון. בטבע, הפעילות הגופנית היא חלק בלתי נפרד והכרחי בחיי היום יום והיא מאפשרת לחיות לבטא את ההתנהגות הטבעית שלהן: הגנה, מרדף, בריחה ורביה. ביות החיות יצר עבורן מצב לא טבעי ולא בריא בו רוב הצרכים הקיומיים מסופקים עבורן והן יכולות לצמצם מאד את טווח הפעילות הגופנית שלהן, כמו למשל חתולים הגרים בדירות, כלבים המוצאים רק לעשיית צרכים, אוגרים המוחזקים בכלוב (בטבע האוגר עובר במשך הלילה קילומטרים רבים בחיפושיו אחרי מזון). ולכן האחריות על הפעלתן של חיות הבית מוטלת עלינו – הבעלים.

חוסר פעילות ובעיות התנהגות

חוסר פעילות גופנית אינו פוגע רק בבריאות. הוא יכול לייצר גם בעיות התנהגות ובעיקר אצל כלבים מגזעים הידועים כפעלתניים או בעלי אופי נמרץ.
כלב שחופר בורות בחצר, והורס את הריהוט והנעלים בבית. אנשים חושבים שהתנהגות זו היא ביטוי לאיזו הפרעה אישיותית אצל הכלב אך מסתבר שבעת מחסור בפעילות גופנית ושיעמום- כלבים נמרצים מתעלים את האנרגיה הנצברת אצלם לכיוונים לא רצויים כמו הרס בלתי פוסק של חפצי הבית, נביחות ואפילו תוקפנות. חיות אחרות ללא פעילות גופנית - לדוגמא ציפורים- עלולות להיכנס למצב של דיכאון  ויש שיפנו את התסכול לעבר עצמם לפגיעה עצמית כמו: כרסום נוצות בציפורים, וליקוק עצמי בכלבים עד כדי היוצרות פצע.

מהי רמת  פעילות הגופנית הרצויה?

פעילות גופנית מתונה. אין מדובר בניסיון ליצור חיה שיאנית או להביא אותה לקצה גבול יכולתה ויש לזכור שבעיות בריאותיות שונות עלולות אף להחריף כתוצאה מפעילות גופנית מוגזמת.  לדוגמא: במקום לעזור בבניית הסחוס פעילות מאומצת מדי יכולה לגרום לנזק לשחיקת הסחוס. זאת גם הסיבה שפעילות צריכה להיעשות על בסיס יום יומי ולא לרכז אותה לסופי שבוע או כשמתפנה הזמן.   

העיקרון המרכזי הוא לבנות תכנית הדרגתית:

ניתן להתחיל משחיה או הליכה מתונה במשך 10-15 דקות ביום כאשר המטרה לתת לגוף הזדמנות לבנות כוח סיבולת בלי לאמץ את השרירים יתר על המידה. בהדרגה אפשר להגביר את הקצב ואחרי חודש להגיע לריצה עד שעה ביום. אפשר להפעיל את הכלב גם בצורת משחק בכדור, בפריסבי...או במשחק חופשי בפארק עם כלבים אחרים.
 
כללי יסוד לפעילות גופנית בריאה:

·         כושר גופני בונים בצורה הדרגתית כדי לא לגרום לנזקים.

·         אם מדובר בחיה עם בעיה בריאותית או סוג בעייתי כמו כלב עם אף פחוס יש להתייעץ עם הווטרינר

·         לא לצאת עם חיה לפעילות גופנית אחר הארוחה 

·         בקיץ להקפיד על פעילות בשעות הקרירות.

·         פעילות בלילה תלווה בהצטיידות במחזירי אור ובווסט בטיחות לכם ולכלבכם .

·         משטחי אימון בריאים הם  משטחים רכים (דשא, חול).

·         הכלב מטבעו מנסה לרצות את בעליו ולא תמיד הוא יודע מתי לעצור לכן עלינו מוטלת האחריות לאבחן סימנים למצוקה:סימני עייפות, קשיי נשימה, קשיי הליכה....

·         יש להקפיד על אספקת מים זמינה בעת ולאחר הפעילות.

 

בהצלחה – ולהנאתכם – הפעילים על ארבע וגם על שתיים...

 

ציוד ומשחקים איכותיים מומלצים, חברת קרלי - ראה קישור 

 

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים